Dina personuppgifter kommer användas för att behandla din beställning, förbättra din upplevelse på webbplatsen och för andra ändamål som beskrivs i vår integritetspolicy.
Tillämpning och konsumentskydd
De här köpvillkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Nordic Rebalance AB, organisationsnummer 559088–8086, nedan även benämnt som ”referm.se”.
För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd på samtliga köp på referm.se.
Upprättande av avtal om köp
Varor från Nordic Rebalance beställs på referm.se. Avtal om köp upprättas när din beställning har bekräftats via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister.
Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du har angivit.
Nordic Rebalance ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
På referm.se kan avtal endast ingås med kunder som har en leveransadress i Sverige.
Priser & leverans
Alla priser på referm.se anges inklusive 25% mervärdesskatt (moms).
Vi levererar endast till adresser i Sverige.
Beställningar expedieras måndagar och torsdagar. Normal leveranstid är 2–3 arbetsdagar från det att vi har expedierat din beställning. Har du mot förmodan inte erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar så ber vi dig kontakta kundtjänst.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar hos PostNord. Vi reserverar oss även för att paket kan försvinna vid transport till dig. Vi försöker då avhjälpa problemet genom att i första hand skicka ett nytt paket och i andra hand häva ditt köp.
Prova på ReFerm 14-pack till ett reducerat pris gäller vid ett tillfälle samt max 2 gånger till samma adress. Vi förbehåller oss rätten att annullera order vid fler köp.
Leveransalternativ
Till ombud. Beställningen skickas med Postnord till ditt valda utlämningsställe. När paketet finns tillgängligt för uthämtning meddelas mottagaren av Postnord via SMS till angivet telefonnummer. Om du inte angivit ett mobiltelefonnummer sker aviseringen via post.
Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID-handling uppvisas. Om ett ombud hämtar ditt paket ska bådas legitimation uppvisas.
Ångerrätt/Retur/Reklamation
Observera att livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Kontakta därför alltid kundtjänst initialt vid eventuella problem och önskemål kring reklamation.
Transportskador
Nordic Rebalance ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under transport till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar vår kundtjänst på info@nordicrebalance.com
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi betalning via faktura samt direktbetalning med betalkort. Genom att klicka på “Slutför köp” i kassan godkänner du Nordic Rebalances köpvillkor, Klarnas servicevillkor samt bekräftar att du har läst Klarnas sekretesspolicy samt cookiepolicy.
Kreditupplysning kan komma att tas av Klarna vid behov. Ev. kreditupplysning påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker.
Frågor om Klarna kan ställas hos Klarnas kundservice.
Användarkonto
I samband med ditt första köp kommer ett användarkonto med dina angivna uppgifter registreras på referm.se. Kontouppgifter skickas till angiven e-postadress. Du kan när som helst avsluta ditt konto.
Personuppgifter
Nordic Rebalance AB ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med gällande tillämplig lagstiftning. Genom godkännande av köpeavtalet med Nordic Rebalance, samtycker du till att dina uppgifter sparas för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp och möjliggöra uppdatering av din orderstatus.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy.
Övrigt
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Du kan även registrera ditt ärende via EU-kommissionens webbplats för klagomål gällande köp online.
Frågor om köpvillkor
För frågor kring innebörden av dessa Köpvillkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat är du välkommen att kontakta oss på e-post: info@nordicrebalance.com