Köpvillkor

Tillämpning och konsumentskydd

De här köpvillkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Nordic Rebalance AB, organisationsnummer 559088–8086, nedan även benämnt som ”referm.se”.

För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd på samtliga köp på referm.se.

Upprättande av avtal om köp

Varor från Nordic Rebalance beställs på referm.se. Avtal om köp upprättas när din beställning har bekräftats via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du har angivit.

Nordic Rebalance ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

På referm.se kan avtal endast ingås med kunder som har en leveransadress i Sverige.

Priser & leverans

Alla priser på referm.se anges inklusive mervärdesskatt (moms).

Vi levererar endast till adresser i Sverige.

Beställningar expedieras tisdagar och torsdagar. Normal leveranstid är 2–3 arbetsdagar från det att vi har expedierat din beställning. Har du mot förmodan inte erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar så ber vi dig kontakta kundtjänst.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar hos PostNord. Vi reserverar oss även för att paket kan försvinna vid transport till dig. Vi försöker då avhjälpa problemet genom att i första hand skicka ett nytt paket och i andra hand häva ditt köp.

Leveransalternativ

Till ombud. Beställningen skickas med Postnord till paketbox eller ditt valda utlämningsställe. När paketet finns tillgängligt för uthämtning meddelas mottagaren av Postnord via SMS till angivet telefonnummer. Om du inte angivit ett mobiltelefonnummer sker aviseringen via post.

Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID-handling uppvisas. Om ett ombud hämtar ditt paket ska bådas legitimation uppvisas.

Ångerrätt/Retur/Reklamation

Kontakta alltid kundtjänst initialt vid eventuella problem och önskemål kring reklamation. Återtagande gäller ej när förpackning öppnats.

Transportskador

Nordic Rebalance ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under transport till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar vår kundtjänst på info@nordicrebalance.com

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalning via faktura och Swish samt direktbetalning med betalkort. Genom att klicka på “Slutför köp” i kassan godkänner du Nordic Rebalances köpvillkor,  Klarnas servicevillkor samt bekräftar att du har läst Klarnas sekretesspolicy samt cookiepolicy.

Kreditupplysning kan komma att tas av Klarna vid behov. Ev. kreditupplysning påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker.

Frågor om Klarna kan ställas hos Klarnas kundservice.

Personuppgifter

Nordic Rebalance AB ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med gällande tillämplig lagstiftning. Genom godkännande av köpeavtalet med Nordic Rebalance, samtycker du till att dina uppgifter sparas för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp och möjliggöra uppdatering av din orderstatus.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy.

Kommunikationspolicy

Som en del av ditt köp kommer Nordic Rebalance AB att förse dig med viktig information som är nödvändig för att använda och maximera effekterna med produkten. Detta inkluderar bl.a. riktlinjer för användning, produktinformation, information som är specifik för användning av ReFerm, samt support.

Denna kommunikation är nödvändig för en effektiv användning av vår produkt och utgör en del av vår avtalsenliga skyldighet gentemot dig. De är endast avsedda för att möjliggöra en effektiv användning av våra produkter och används inte för marknadsföringsändamål, och kräver därför inte ytterligare samtycke enligt GDPR.

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Du kan även registrera ditt ärende via EU-kommissionens webbplats för klagomål gällande köp online.

Frågor om köpvillkor

För frågor kring innebörden av dessa Köpvillkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat är du välkommen att kontakta oss på e-post: info@nordicrebalance.com

[check-email]